شاخی، کارشناس مخابرات معتقد است: اگرچه سرمایه گذاری روی فیبرنوری، مراکز انتقال داده و مسیرهای پروتکشن ارتباطی جایگزین، پایه های فنی این پایداری را بنا نهاد، اما نبض اصلی، در دستان نیروهای انسانی شرکت مخابرات بود. تیم های فنی که در خط مقدم، با وجود تمام سختی ها، برای بازسازی مسیرهای آسیب دیده، برقراری لینک های موقت و اطمینان از عملکرد صحیح تجهیزات فنی و حیاتی تلاش میکردند، قهرمانان این صحنه بودند.
روزهای جنگ روزهای بلاتکلیفی است، روزهایی است که ما ایرانیها خود را در برزخی می بینیم که فقط باید منتظر تمام شدن آن باشیم و این روزها در بیشتر مواقع به حافظه تاریخی و جمعی خود مراجعه می کنیم و جنگی که در آن هستیم را با جنگ هشت ساله بین ایران و عراق در دهه شصت مقایسه میکنیم، اما یادمان باشد نه جنگ ها مانند جنگ های چند دهه پیش هستند و نه ما همان آدمها. ما تبدیل به انسانهای عصر دیجیتال شدهایم و بدون اینترنت، زندگی برای ما بسیار دشوار شده است اما به همین چند ده روزی که از شروع جنگ ایران و آمریکا گذشته نگاهی بیندازید.
هیات مدیره در شرکتهای مخابراتی و اقتصادی، نقشی استراتژیک، راهبردی و نظارتی دارد که بیش از یک تیم اجرایی، یک ستون فقرات در ساختار سازمانی است. سیاستگذاری و هدایت راهبردی ، نظارت و ارزیابی مستمر، حمایت و تفویض اختیارات ، مدیریت مالی و سرمایهگذاری توسعهای و تعامل با بخشهای برون سازمان از شاخص ترین فعالیت های این حوزه به شمار می رود . بر این اساس با مهندس دهناد نایب رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، در خصوص ارزیابی عملکرد و تصمیمات کلیدی هیات مدیره در سال 1404 و بررسی چالشها، توفیقات ، رویکردهای مالی ، استراتژیک شرکت و چشماندازهای آینده گفت و گو میکنیم.. امیدوارم این گفتگو نه تنها یک چارچوب برای ارزیابی عملکرد باشد، بلکه یک راهنمای برای ادامه مسیر تکامل و تحول دیجیتال مخابرات در سالهای آینده نیز باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان بازدید و نظارت ستادی رئیسجمهور از وزارت ارتباطات، از تلاش مجاهدانه خانواده ارتباطات برای حفظ پایداری شبکه ارتباطی در ایام جنگ تحمیلی سوم خبر داد و گفت که دسترسی عادلانه به اینترنت، حق همه مردم است.
در جهان امروز که نبردها از میادین سنتی به عرصههای سایبری و فناوری منتقل شدهاند، پایداری زیرساختهای حیاتی ارتباطی و فناوری اطلاعات نشاندهنده عمق بلوغ یک کشور در مدیریت بحران است. جنگ تحمیلی ۴۰ روزه رمضان، یکی از مقاطع بیسابقهای بود که در آن، دشمن با تمرکز بر حملات سایبری و فشار بر زیرساختهای حیاتی کشور، تلاش کرد مسیر ارتباطی مردم و دستگاهها را مختل کند.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تأکید بر ضرورت توسعه زیرساختهای ارتباطی کشور، ادامه و تکمیل برگردان شبکه مسی به فیبر نوری را مهمترین برنامه سال جاری شرکت عنوان کرد و گفت: اجرای برنامههای توسعهای در حوزه فیبر نوری با جدیت در سال 1405 ادامه خواهد یافت.
هاشمی اعلام کرد مجموعه وزارت ارتباطات تلاش کرده است آثار ناشی از جنگ و اختلالات ارتباطی را به حداقل برساند.
هاشمی اعلام کرد مجموعه وزارت ارتباطات تلاش کرده است آثار ناشی از جنگ و اختلالات ارتباطی را به حداقل برساند.
«دورکاری» برای ما ایرانیان واژه غریبی نیست؛ از شیوع یکباره ویروس کرونا در اواخر سال ۱۳۹۸ بود که تقریبا صددرصد مراکز دولتی و حتی غیردولتی، نیروهای خود را روانه خانه کردند تا چندین ماه اداره امور مردم را از راه دور و از طریق اینترنت و فضای مجازی که به وسیله زیرساخت های مخابراتی تامین شده بود، انجام دهند.
در شرایطی که طی بیش از یک ماه گذشته، کشورمان با جنگ تحمیلی دشمنان خبیث آمریکایی-صهیونی مواجه شده و این قداره کشان عصر جدید از هیچ گونه جنایتی، حتی جنایت جنگی نیز فروگذار نمی کنند؛ اهمیت وجود، حفظ و حراست از زیرساختهای حیاتی کشور بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است.
شرکت مخابرات ایران اعلام کرد بهمنظور حفظ تداوم دسترسی کاربران به اینترنت در شرایط کنونی کشور، تاریخ اعتبار سرویس مشترکان اینترنت پسپرداختی که زمان پایان قرارداد آنها در بازه زمانی ۲۶ اسفند تا ۲۰ فروردین قرار دارد، بهصورت خودکار یک ماه افزایش یافته است.
آخرین شماره فصلنامه ارتباطات در سال ۱۴۰۴ در شرایطی درحال آماده شدن بود که جنگ آغاز شد؛ این شماره از فصلنامه که با موضوع تحول دیجتال تنظیم شده بود، با هم میهنان عزیز و سوگوار شهادت سرافرازانه سالار شهیدان انقلاب اسلامی ، رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای همراه و همدل شد.
در پی گزارشهای کاربران در مورد اختلال در دسترسی به وبسایتها و اپلیکیشنهای داخلی ایران — به ویژه در شرایط محدودیت اینترنت — شرکت مخابرات ایران استفاده از راهکارهایی برای دسترسی بهتر با سرعت و پایداری مناسب خبر داد.
شرکت مخابرات ایران به مناسبت انتخاب سومین رهبر انقلاب اسلامی ایران یک بیانیه صادر کرد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مراسم معارفه مهندس لطفی به عنوان مدیر جدید منطقه مخابراتی تهران ، توسعه زیرساختهای ارتباطی و ارتقای آمادگی در حوزه مدیریت بحران را دو محور اصلی برنامههای اجرایی شرکت اعلام کرد.
شرکت مخابرات ایران با انتشار اطلاعیه رسمی، فرآیند مزایده سراسری املاک مازاد خود (شماره ج – ۱۴۰۴) را از دوم اسفند ماه ۱۴۰۴ آغاز کرده و از سرمایهگذاران و علاقهمندان دعوت به حضور نموده است. این مزایده فرصتی ارزشمند برای تملک داراییهای ارزنده شرکت مخابرات محسوب میشود.
شرکت مخابرات ایران در قالب طرح ملی نورانت، شهر به شهر و خانه به خانه، فیبر نوری را جایگزین شبکه قدیمی مسی میکند و در بخش سرویس پایه هیچ هزینهای برای مشترکان نخواهد داشت و با پشتیبانی دولت اجرا میشود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، در نشست شورای مدیران این شرکت که روز یکشنبه ۲۶ بهمنماه برگزار شد، با تأکید بر ضرورت عبور از نگاه شعاری به بهرهوری، گفت: «بهرهوری زمانی معنا دارد که شاخص، زمانبندی و مسئول مشخص داشته باشد؛ در غیر این صورت، به نتیجه عملی نخواهد رسید.»
همزمان با فرارسیدن چهل و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی،مدیرعامل شرکت مخابرات به همراه وزیرارتباطات ، مدیران و کارکنان شرکت مخابرات ایران با حضوری پرشور و چشمگیر در راهپیمایی باشکوه یومالله ۲۲ بهمن، بار دیگر با آرمانهای والای امام راحل (ره) و رهبری معظم انقلاب تجدید پیمان کردند. این حضور تجلیبخش همبستگی عمیق خانواده بزرگ مخابرات و ارتباطات با ملت شریف ایران در پاسداشت دستاوردهای انقلاب و تاکید بر نقش محوری خود در پیشبرد اهداف توسعهای کشور بود.
همزمان با ایامالله دهه مبارک فجر، پروژه ملی برگردان کابلهای مسی به فیبر نوری با حضور معاونان و مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران در استان ایلام آغاز شد. در همین راستا، ۱۲۱ پروژه مخابراتی با سرمایهگذاری ۳۴۸ میلیارد تومان در سطح استان افتتاح و به بهرهبرداری رسید.