یارانه | پرداخت یارانه نقدی تا زمان آماده شدن کارت یارانه

وزیر اقتصاد از پرداخت یارانه نقدی تا زمان آماده شدن کارت یارانه خبر داد.
یارانه | پرداخت یارانه نقدی تا زمان آماده شدن کارت یارانه

یارانه نقدی با مبلغ 45 هزار و 500 تومان برای هر فرد از نیمه دوم سال 1389 با تصویب مجلس به حساب سرپرستان خانوار به صورت ماهانه واریز می شود. یارانه معیشتی با هدف حمایت از کسب و کارها و افراد کم درآمد جامعه در بحران کرونا تصویب و پرداخت آن همچنان ادامه دارد. دولت سیزدهم در راستای توزیع عادلانه یارانه اقدام به تدوین طرح اصلاح یارانه ها کرد. یارانه کمک معیشتی جدید تا زمان آماده شده کالابرگ الکترونیکی یا همان کارت یارانه با افزایش مبلغ جدید به دستور رئیسی به حساب سرپرستان خانوار واریز گردید.

به گزارش یارانه 24 به نقل از خبرنگار مهر، سید احسان خاندوزی باحضور در برنامه صف اول گفت: چند ساعت آینده، کمک هزینه معیشتی در قالب یارانه‌های جدید به طور به حساب مشمولان دریافت یارانه، واریز می‌شود.

دیگران چه می خوانند:

وی گفت 30 درصد از جمعیت یارانه بگیر یارانه 400 هزار تومانی و 60 درصد یارانه 300 هزار تومانی دریافت خواهند کرد که البته 10 درصد از جمعیت نیز بی نیاز از کمک‌های حمایتی دولت شناسایی شدند.

به گفته وزیر اقتصاد یارانه نان و دارو به همه افراد و دهک‌ها پرداخت می‌شود و تمایزی در این دو حوزه وجود ندارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه یارانه کمک معیشتی طبق گفته‌های آقای رئیس جمهور، تا چند ساعت آینده به حساب همه مشمولان دریافت یارانه واریز می‌شود تصریح کرد: اطلاعات مربوط به دهک بندی جمعیت در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمیع شده و با حداکثر دقت، تمایز میان دهک‌ها قائل شده است.

خاندوزی ادامه داد: در دولت تصمیم بر این است که به جای واریز چند مرحله‌ای یارانه‌ها، تمام کمک‌های معیشتی به شکل یکپارچه واریز شوند و از خرداد امسال این کار انجام می‌شود که براین اساس دیگر خبری از یارانه 45 هزار و 500 تومانی نیست.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این کار امسال انجام شد گفت: به این دلیل که اقتصاد ایران بیش از این تاب سیاست‌های غلط گذشته را نداشت و از جایی که در بودجه 1401 نیز این تکلیف قانونی به دوش ما گذاشته شده بود، در اولین جلسه ستاد اقتصادی دولت مطرح شد که بیش از این در این اصلاحات تأخیر نداشته باشیم و کمک‌ها و قیمت خرید تضمینی به کشاورزان داخلی داده شود.

وزیر اقتصاد ادامه داد برخی تصور می‌کنند که دولت با حذف ارز ترجیحی می‌خواهد برای سیاست‌های ارزی خود، به سمت آزادسازی نرخ ارز برود که باید تاکید کنم سیاست ارزی دولت با از بین بردن رانت‌های حوزه ارز متفاوت است. و دولت قائل به رهاسازی نرخ ارز نیست. همچنین، این سیاست‌های جدید اصلاً به معنای آزادسازی قیمت‌ها و اقتصاد کشور نخواهد بود.

خاندوزی تصریح کرد: حمایت‌ها به تناسب سیاست‌های اصلاح یارانه‌ای کشور ادامه خواهد داشت واین کار قطعی است. اما با توجه به تکلیف بودجه‌ای امسال، اگر دولت بتواند اولویت پرداخت یارانه‌ها را از طریق کالابرگ پرداخت کند و زیرساخت‌های آن فراهم شود، از پرداخت‌های نقدی فاصله خواهیم گرفت.

وی بااشاره به طرح جدید نان گفت: طرحی که در وزارت اقتصاد پیشنهاد داده شد به این صورت بود که پرداخت از جیب مردم برای مصارف متعارف هیچ تغییری نمی‌کند. در واقع، مردم همان مقدار قیمت قبلی را می‌پردازند. در این طرح، تعداد نان خریداری شده در سامانه ثبت می‌شود و به دنبال آن نیز میزان آرد مورد استفاده هم ثبت و قابل شناسایی خواهد بود. برای جبران نیز، نانوا را برای پرداخت این حمایت انتخا ب کردیم که بخشی از یارانه نان به او پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: امکان اعتراض، زمان برداشت واریزی‌های امشب و سایر جزئیات این طرح جدید از طریق سایت وزارت رفاه و اطلاعیه‌هایی که از فردا منتشر می‌شود، وجود دارد.

یارانه | پرداخت یارانه نقدی تا زمان آماده شدن کارت یارانه

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟