یارانه | استاندار اردبیل: دولت به دنبال مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها است

استاندار اردبیل با بیان اینکه دولت تلاش می‌کند با مدیریت صحیح و پرداخت مستقیم این یارانه‌ها، اقشار متوسط و کم درآمد نیز از آن بهره‌مند شوند، گفت: دولت به دنبال مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها است.
یارانه | استاندار اردبیل: دولت به دنبال مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها است

یارانه موضع داغ و پرطرفدار اخبار روزانه است. یارانه با هدف کمک به اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد جامعه از طرف دولت ها پرداخت می‌شود. یارانه نقدی مبلغ 45 هزار و 500 تومان بود که هر ماه به حساب سرپرستان خانوار بابت هر فرد واریز می شد. یارانه معیشتی برای کمک به کسب و کارها و افراد کم بضاعت جامعه در دوران کرونا تصویب شد. مبالغ یارانه در طول سالهای گذشته از زمان تصویب آن تغییری نداشته است.

سید حامد عاملی عصر امروز در نشست با فرمانداران شهرستان‌های استان اردبیل افزود: اختصاص یارانه‌ها به صورت غیر مستقیم موجب افزایش تورم بوده و بیش از 70 درصد از مزایای این یارانه را دهک‌های بالای جامعه استفاده می‌کنند.

دیگران چه می خوانند:

وی بیان کرد: تمامی اقتصاددانان در کشور بر ضرورت اجرای این طرح اتفاق نظر دارند و  دولت تلاش می‌کند با مدیریت صحیح و پرداخت مستقیم این یارانه‌ها، اقشار متوسط و کم درآمد نیز از آن بهره‌مند شوند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: یارانه‌های اقلام ضروری پیش از این به وارد کنندگان اختصاص می‌یافت که این موضوع در اقتصاد رد شده است و با تغییر شکل پرداخت، دولت این یارانه را به دهک‌های پایین از جمله تولیدکنندگان و مصرف کنندگان پرداخت می‌کند.

عاملی تصریح کرد: در واقع هدف دولت این است که یارانه به شیوه صحیحی به دست مردم برسد و دست سودجویان و واسطه‌ها قطع شود.

وی با بیان اینکه این طرح اقدام مناسبی برای ایجاد اصلاحات اقتصادی است، افزود: شکل اجرای این طرح باید برای مردم تشریح شود تا مردم در مدیریت اجرای طرح به شیوه اصولی با دولت همکاری کنند.

استاندار اردبیل در ادامه نظارت بر اجرای مناسب و به شکل اصولی طرح را از سوی دستگاه‌های مرتبط مورد تاکید قرار داد و خواستار تبیین موضوع برای مردم شد.

عاملی بیان کرد: اصلاحات اقتصادی در کشور موضوعی است که همه نسبت به اجرای آن اتفاق نظر دارند و اقدامی در راستای  مصالح نظام و مردم است.

وی تصریح کرد: دولت با وجود برخی فشارها برای جلوگیری از اجرای این طرح، تمامی مشکلات و هزینه‌های آن را برای تحقق منافع مردم، رسیدن به ثبات اقتصادی و جلوگیری از تورم پذیرفته و وارد میدان شده است.

استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به ابهامات پیش آمده در خصوص نان در سطح استان گفت: هیچ کمبودی در تامین نان، سهمیه آرد و فعالیت نانوایی‌ها نداریم.

عاملی با اشاره به افرایش نانوایان کشیک برای پخت تا ساعات پایانی شب افزود: مردم برای تامین نان هیچ گونه نگرانی نداشته باشند و در این خصوص نظارت‌های لازم بر روند توزیع آرد و پخت نان انجام می‌شود.

 

منبع: ایرنا

یارانه | استاندار اردبیل: دولت به دنبال مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها است

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟