چتر حمایتی برای کافرمایان، پیمانکاران و صاحبان صنایع

شرکت بیمه پارسیان، خساراتی که در اثر حادثه در پروژهای عمرانی، صنعتی و زیربنایی به وجود می‌آید را جبران می‌کند. لذا داشتن بیمه نامه متناسب با پروژه ها و ریسک های مرتبط می‌تواند از تحمیل خسارت به بیمه‌گزاران در موقعیت های خاص جلوگیری نماید. در حال حاضر، پروژه های بزرگ و کوچک از پوشش بیمه‌های مهندسی بیمه پارسیان استفاده می کنند.
چتر حمایتی برای کافرمایان، پیمانکاران و صاحبان صنایع

هرساله در پروژه‌های مسکونی و عمرانی، شاهد بروز حوادث هستیم که برای کارگران، پیمانکاران و حتی کارفرمایان آسیب‌زاست. از آنجایی که نمی‌توان از نظر اجرایی مانع بروز چنین حوادثی شد، عملا باید تلاش کرد تا ضریب ایمنی را بالا برد و از طریق اخذ پوشش های بیمه ای، خسارت بعد از حادثه را جبران کرد تا از این طریق عملیات پروژه متوقف نشود.

   بروز حوادث طبیعی و یا حوادث ناشی از خطای انسانی، پیمانکاران و کارفرمایان را به چالش می کشد. از این رو، بیمه پارسیان در بیمه نامه های خود ریسک های این گونه حوادث را در حین عملیات اجرایی پروژه پوشش می دهد.

دیگران چه می خوانند:

   به طور کلی برای یک پروژه چند نوع حادثه ممکن است رخ دهد. برخی از آنها ناشی بلایای طبیعی نظیر سیل، زلزله، طوفان و … است. برخی نیز ناشی از خطای انسانی همچون آتش سوزی، انفجار، سقوط اشیاء، سرقت ماشین آلات و تجهیزات با شکست حرز و… رخ می دهد. در این حالت، پوشش بیمه می تواند به پیمانکار و پیشرفت پروژه کمک کند. بیمه نامه های مناسب این پروژه ها، بیمه تمام خطر نصب، بیمه تمام خطر پیمانکاران و بیمه جامع پروژه است که به آن ها بیمه نامه های دوره ساخت و ساز یا دوره احداث می گویند.

بیمه تمام خطر نصب: مناسب برای پروژه های عمرانی است که عمده ارزش آن ها، مربوط به تجهیزات و دارایی های در حال نصب می باشد مانند نصب و راه اندازی انواع دستگاه های خطوط تولید نظیر خودروسازی، نصب انواع دکل های مخابراتی و انتقال نیرو، انواع پروژه های لوله گذاری، گازرسانی، آبرسانی، کابل گذاری، نصب تجهیزات نیروگاه های برق، احداث نیروگاه خورشیدی و ….

بیمه تمام خطر پیمانکاران: مناسب برای پروژه های عمرانی که عمده سرمایه آن ها، کارهای ساختمانی و عمرانی می باشد مانند سدسازی، راهسازی، ساخت تونل، ساخت اسکله، احداث انواع ساختمان های تجاری اداری و مسکونی و ….

بیمه جامع پروژه: مناسب پروژه های در مقیاس بزرگ مانند ساخت سد و نیروگاه آبی مربوطه یا برج های عظیم الجثه.

   شایان ذکر است بیمه نامه هایی جهت پوشش بیمه ای پروژه های تکمیل شده با عنوان بیمه های دوره بهره برداری وجود دارد. بیمه پارسیان پوشش های بیمه ای مناسب و متناسب با این قبیل پروژه های تکمیل شده را ارایه می دهد. از جمله:

بیمه سازه های تکمیل شده عمرانی: مناسب برای انواع سازه های احداث شده از قبیل جاده، پل ها، تونل ها، سدها، موج شکن، اسکله، خطوط لوله آب، نفت و گاز در دوره بهره برداری آن ها.

بیمه عیوب اساسی و پنهان ساختمان (تضمین کیفیت ساختمان): مناسب برایساختمان های مسکونی، اداری و تجاری.

بیمه تمام خطر ماشین آلات و تجهیزات پیمانکاری: مناسب ماشین آلات و تجهیزات پیمانکاری مانند لودر، گریدر، بولدوزر، سایدبوم، جرثقیل، لیفتراک، بالابر، ژنراتور و …..

بیمه شکست ماشین آلات: مناسب برای ماشین آلات نصب شده در واحدهای صنعتی و تولیدی در دوره بهره برداری مانند ماشین آلات مولد نیروی برق نظیر نیروگاه ها، توربین ها، تاسیسات برق رسانی، تجهیزات شبکه های گازرسانی، ماشین آلات خطوط تولید کالاهای مختلف از قبیل خودروسازی، نساجی، فولاد و ….

بیمه تجهیزات الکترونیک: مناسب برای لوازم تحقیقاتی و آزمایشگاهی، تجهیزات اندازه گیری، دستگاه های کنترل و       عیب یاب، تجهیزات اندازه گیری، دوربین نقشه برداری، سیستم های رایانه ای، تجهیزات رادیویی و مخابراتی و ….

بیمه تمام خطر اموال: مناسب برای پوشش ساختمان ها، منصوبات، ماشین آلات، تجهیزات، اثاثیه و موجودی در گردش انواع شرکت های کوچک و بزرگ صنعتی، تولیدی، واحدهای تجاری و ….

بیمه جامع ماشین آلات: مناسب برای انواع واحدهای صنعتی و تولیدی متوسط و بزرگ از جمله کارخانه های ذوب آهن؛ سیمان، فولاد، خودروسازی و نیروگاه ها و ….

علاقه مندان می‌توانند برای بهره‌مندی از این بیمه نامه ها، با مراجعه به شعب و نمایندگی های بیمه پارسیان، نسبت به خرید بیمه نامه اقدام نمایند.

 

چتر حمایتی برای کافرمایان، پیمانکاران و صاحبان صنایع

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟