یارانه | یارانه فقط به جیب ۲۰۰ نفر می‌رود

هیات رئیسه مجلس مدعی شد یارانه پنهان فقط به جیب 200 نفر می رود.
یارانه | یارانه فقط به جیب ۲۰۰ نفر می‌رود

یارانه موضوع داغ این روزها است.یارانه در چند سال اخیر به مردم پرداخت شده است.

باشگاه خبرنگاران نوشت، عضو هیات رئیسه مجلس گفت: یارانه پنهان متعلق به 85 میلیون ایرانی است ولی تنها به جیب حدود 200 نفری می رود که در دولت قبل گلوگاه‌های اقتصادی کشور را در اختیار داشتند و امروز نیز به دنبال ضربه زدن به دولت و ایجاد اخلال در بازار هستند.

دیگران چه می خوانند:

دولت‌ها معمولا دو نوع یارانه به مردم پرداخت می‌کنند؛ یکی یارانه آشکار است و دیگری یارانه پنهان است.

یارانه بنزین، آب، برق و دارو نیز یارانه‌ پنهان هستند که دولت روی برخی از کالاها می‌پردازد تا آن کالاها ارزانتر به دست مردم برسد.

این نوع از یارانه زمانی پرداخت می‌شود که دولت بنا به شرایط موجود، تولید انحصاری کالایی را بر عهده گرفته و قیمت آن کالا را هم خودش تعیین کند.

در این شرایط دولت تمایل دارد برای حمایت از مردم قیمت‌ها را پایین نگه دارد و عبارتی به مردم یارانه پنهان دهد.

اما به گفته حجت‌الاسلام سلیمی در این وضعیت طبقات مرفه جامعه بیشترین بهره را از یارانه پنهان می‌برند و طبقات ضعیف جامعه که مستحق دریافت یارانه هستند کمترین استفاده و بهره‌مندی را دارند.

بنا به اعلام هادی قوامی معاون وزیر اقتصاد، رقم یارانه پنهان در اقتصاد ایران حدود 50 میلیارد دلار، معادل 1400هزار میلیارد تومان است که سهم هر ایرانی از این یارانه روزانه 45هزار تومان است.

این یعنی یک روز یارانه پنهان هر فرد معادل یک ماه یارانه نقدی است و مجموع یارانه پنهان ماهانه برای هر فرد یک‌میلیون و 350 هزار تومان است.

یارانه | یارانه فقط به جیب ۲۰۰ نفر می‌رود

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟